Monday, April 28, 2014

Windows 8 တြင္ ျမန္မာလို စာေတြ ေရးႏိုင္ ဖတ္ႏိုင္ဖို႕ ZawGyi Font Installation ျပဳလုပ္ အသံုးျပဳရန္နည္းလမ္းေလးပါ။

Fig ~ 1

ကၽြန္ေတာ္ လဲ အခုတစ္ေလာ Post မေရးျဖစ္တာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားျပီဗ်ာ။ၾကာသြားတယ္ဆိုတာကလဲ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ေလးေတြ အနည္းနဲ႕ အမ်ားျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥေလးေတြ ရႈပ္ေနတာနဲ႕ပဲ ကၽြန္ေတာ့ IT Bank Site ေလးမွာ Post မတင္ျဖစ္တာပါဗ်ာ။အဲ့ဒီ အတြက္ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ၾကီးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါရေစဗ်ာ။အခု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမဲ့ Post ေလးကေတာ့ Microsoft က ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ေနာက္ဆံုး OS ျဖစ္တဲ့ Windows 8 အေၾကာင္းနဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ Post ေလးပါဗ်ာ။ဒီေလာက္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့ IT Bank စာဖတ္ပရိတ္သတ္ၾကီးေတြ စိတ္၀င္စားၾကလိမ့္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။Windows 8 မွာ ျမန္မာစာ ဖတ္လို႕ရတယ္လို႕ စတင္ထုတ္လုပ္ကတည္းက Microsoft က တရား၀င္ေၾကျငာထားျပီး သားျဖစ္ပါတယ္။ဒါေပမဲ့ Windows 8 မွာ အသံုးျပဳထားတဲ့ ျမန္မာယူနီကုတ္(Unicode) စနစ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာလိုစာသားမ်ား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လြဲေနတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။Gtalk အသံုးျပဳတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႕ Myanmar Blog Web Site ေတြ ဖြင့္ၾကည့္တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အခက္ၾကံဳရတာေပါ့ဗ်ာ။အဲ့ဒီလို ျပႆနာမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ့ကို Facebook မွာ ညီေလး တစ္ေယာက္က အစ္ကို ကၽြန္ေတာ္ Windows 8 တင္လိုက္ျပီတဲ့ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာလိုေတြ အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသလို လြဲေနပါတယ္တဲ့ အဲ့ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္လဲ အဲ့ဒီ Unicode မရရင္ ငါတို႕ သံုးေနၾက Zawgyi-Font ေလးေျပာင္းျပီး သံုးၾကည့္ပါလားလို႕ ဆိုေတာ့ သူက Zawgyi-Font ရလို႕လားလို႕ ေမးပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္လဲ သံုးလို႕ရတယ္လို႕ အာမခံလိုက္ပါတယ္။တကယ္လဲ Windows 8 မွာ Zawgyi-Font သံုးလို႕႔ရပါတယ္ဗ်။ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လဲ စမ္းၾကည့္ျပီးပါျပီ။Gtalk မွာေကာ ျမန္မာလို ေရးသားထားတဲ့ Blog Web Site ေတြမွာေကာ ၾကည့္ရတာ အားလံုးအဆင္ေျပပါတယ္ဗ်ာ။အဲ့ဒီလို Windows 8 မွာ Zawgyi-Font အဆင္ေျပစြာဖတ္ရႈႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဘယ္လို Installation လုပ္ရသလဲ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ေလ့လာထားသေလာက္ေလး ကၽြန္ေတာ့ IT Bank ကစာဖတ္ပရိတ္သတ္ ၾကီးေတြကို ဓာတ္ပံုေလးေတြ နဲ႕ေကာ စာေလးနဲ႕ပါ ေသခ်ာရွင္းျပေပးပါ့မယ္ဗ်ာ။အရင္ဦးဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႕ Windows 8 မွာ Zawgyi-Font Installation လုပ္ဖို႕အတြက္ လိုအပ္တဲ့ Software ေလးေတြ Download အရင္ဆြဲရေအာင္ဗ်ာ။

1. Download Installation Required For ZawGyi-One Fonts  (အဲ့ဒီ Link ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ Windows မွာ Run ေနတဲ့ Notepad တို႕ Microsoft Office တို႕လို႕ Program ေတြကို  ျမန္မာလို ေကာင္းေကာင္းျမင္ရေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးပါတယ္။

2.Download Installation Required For IE-Gtalk Zawgyi Fonts  (အဲ့ဒီ Link ကေတာ့ IE (Internet Explorer) ၊ Gtalk တို႕မွာ ျမန္မာလို ျမင္ရေအာင္ အေထာက္အပံ့ေပးပါတယ္။

3.Download Installation Required For ZawGyi-One Keyboard Layout (32 Bits)  ၊ ZawGyi-One Keyboard Layout (64 Bits) (အဲ့ဒီ Link ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ Gtalk တို႕ဘာတို႕မွာ ျမန္မာလို စာရိုက္ႏိုင္ေအာင္ အေထာက္အပံ့ေပးတဲ့ Keyboard အတြက္ Software ေလးပါ။တစ္ခု သတိထားရမွာက ကၽြန္ေတာ္ Download ေပးထားတဲ့ Link ႏွစ္ခုလံုး Download ဆြဲရမွာ မဟုတ္ပဲ ကိုယ့္ ကြန္ပ်ဴတာ System နဲ႕ကိုက္ညီမဲ့ 32 Bits ဒါမွ မဟုတ္ 64 Bits ကိုသာ ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ဒီ အေၾကာင္းကေတာ့ သိျပီးသားသူေတြလဲ ရွိမွာပါ။မသိေသးတဲ့ သူေတြ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အေသးစိတ္ရွင္းျပေပးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။

အေပၚမွာ ေပးထားတဲ့ ဟာေတြကို Download ဆြဲျပီးျပီးဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က အရင္ဦးဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႕က ZawGyi-One Fonts ဖိုင္ထဲက Zawgyi-One.ttf ကိုဖြင့္ျပီး Install လုပ္လိုက္ပါ။ျပီးသြားရင္ ေနာက္ထပ္ IE-Gtalk Zawgyi Fonts ဖိုင္ထဲက IEZawGyiGtalkfont.EXE ဆိုတဲ့ File ေလးကို Install လုပ္လိုက္ပါ။မိမိ Computer က ခဏ Restart က်သြားပါလိမ့္မယ္။ျပီးသြားရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေပးထားတဲ့ Zawgyi-One Keyboard Layout (32 Bits/64 Bits) ဖိုင္ကို Install လုပ္လိုက္ပါ။အားလံုး ျပီးသြားျပီ ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ Windows 8 မွာ ျမန္မာလို ျမင္ရဖို႕ 50% ေလာက္လုပ္ငန္းျပီးဆံုးသြားပါျပီ။အခု က်န္တဲ့ 50% အတြက္ လုပ္ငန္းလက္စ သိမ္းရေအာင္ဗ်ာ။ဒုတိယ အဆင့္အေနနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ Windows 8 ရဲ႕ Start Menu Bar ကေန Control Panel ကိုဖြင့္လိုက္ပါ။ျပီးရင္ All Control Panel Items ကိုဆက္သြားလိုက္ပါ။ျပီးသြားရင္ေတာ့ ေအာက္ကပံုေလး အတိုင္း Language ကို Click လိုက္ပါ။

Fig ~ 2
ေနာက္တစ္ဆင့္ကေတာ့ ညာဘက္ေထာင့္ေနရာေလးမွာ ရွိေနတဲ့ Advanced Setting ဆိုတာေလးကို Click တစ္ခ်က္ႏွိပ္လိုက္ပါ။ေအာက္က ပံုေလးအတိုင္းေပါ့ဗ်ာ။

Fig ~ 3
ေနာက္ဆံုးအဆင့္ကေတာ့ Override for default input method ဆိုတဲ့ စာတန္းေလးကို ေတြ႕ေအာင္ရွာပါ။Override for default input method ဆိုတဲ့ စာတန္းေလးရဲ႕ ေအာက္နားမွာရွိတဲ့ Drop Down Menu Bar ေလးကထဲကေန English(United States)- Zawgyi Myanmar Unicode L ဆိုတာေလးကို Select ေရြးေပးလိုက္ပါ။ေအာက္က ပံုေလးအတိုင္းေပါ့ဗ်ာ။

Fig ~ 4
ျပီးသြားရင္ေတာ့ Save လိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ Windows 8 မွာ ျမန္မာလိုေတြကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး ေရးႏိုင္ ဖတ္ႏိုင္ စိတ္ၾကိဳက္ အသံုးျပဳလို႕ရသြားျပီေပါ့ဗ်ာ။ကဲ.....ဘယ္ေလာက္ ၀မ္းသာစရာေကာင္းလဲဗ်ာ။ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာေတြလဲ ကိုယ္နည္းကိုယ္ဟန္နဲ႕ ေကာင္းတဲ့ေနရာမွာ ဦးေႏွာက္ကို အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ျပလိုက္တာလဲ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ကၽြန္ေတာ့ IT Bank က စာဖတ္ပရိတ္သတ္ၾကီးေတြ ၾကိဳက္ၾကလိမ့္မယ္လို႕ ထင္ပါဗ်ာ။
ၾကိဳးစားလ်က္.......!
  (YeKyawPhyo)

No comments: